Branża kawiarniana stale się rozwija, stając się jednym z najbardziej dynamicznych segmentów rynku. Prognozy na 2024 rok wskazują na dalsze zwiększanie się popularności kawiarni, zarówno lokalnych, jak i należących do ogólnopolskich czy zagranicznych sieci. Aby jednak zachować konkurencyjność, taki lokal musi się wyróżniać doskonałej jakości ziarnami, nowoczesnym menu i wysokimi standardami obsługi. Dlatego tak wielu przedsiębiorców zaczynających w tej branży, wybiera wejście w model franczyzowy. Czy kawiarnia to dobry pomysł na biznes w 2024?
Rynek franczyzy w Polsce prezentuje się obiecująco, zwłaszcza w kontekście rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku istniało około 1350 konceptów franczyzowych, co wskazuje na znaczący wzrost w porównaniu z wcześniejszymi latami. Sektor franczyzy w Polsce obejmuje niemal pół miliona osób, w tym zarówno franczyzobiorców, jak i franczyzodawców.
Co więcej, franczyza okazuje się być skuteczną metodą na osiągnięcie sukcesu biznesowego, z 80% franczyzobiorców kontynuujących działalność po 5 latach, w porównaniu do jedynie 20% firm prowadzonych samodzielnie, bez wsparcia sieci franczyzowej.
Franczyzy kawiarniane stanowią istotną część rynku franczyzowego w Polsce, oferując różnorodne koncepty i możliwości dla potencjalnych przedsiębiorców. Wśród nich znajdują się zarówno lokalne marki, jak i międzynarodowe sieci.
Jedną z prężniej rozwijających się, w 100% polskich franczyz, jest the White Bear Coffee. To sieć stawiająca na jakość, nowoczesny marketing, innowacje technologiczne i produkt – własną kawę z rzemieślniczej palarni. Franczyza opiera się na sprawdzonym modelu biznesowym i przyciąga przedsiębiorców nie tylko oryginalnym konceptem, ale także partnerskimi relacjami. The White Bear Coffee nie jest korporacją – to grupa przedsiębiorczych osób, które łączy miłość do kawy i do biznesu.
Raporty branżowe wskazują, że segment kawiarni wykazuje stabilny wzrost, a konsumenci coraz częściej poszukują nowych doświadczeń związanych z piciem kawy. Na szczególną uwagę zasługuje tu rosnąca popularność kaw z segmentu specialty. Aby serwować ją w prawidłowy sposób, niezbędna jest wiedza oraz doświadczenie baristyczne. W przypadku osób, które nie miały nigdy styczności z tą branżą, wejście do niej na odpowiednim poziomie, może okazać się trudne i czasochłonne. Dlatego we franczyzie the White Bear Coffee, zarówno właściciele, jak i cały zespół nowo otwierającej się kawiarni, przechodzi profesjonalne szkolenie.
Kolejnym silnym trendem jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Mowa tu m.in. o narzędziach marketingu online, aplikacjach mobilnych do zamawiania kawy czy systemach lojalnościowych, stanowiących bezpośrednią wartość dodaną dla gości. Samodzielne zbudowanie takiego zaplecza przez właściciela kawiarni jest kosztochłonne i wymaga zatrudniania firm zewnętrznych. W przypadku przyłączenia się do sieci, franczyzobiorca otrzymuje to wszystko w pakiecie, co już na starcie buduje jego przewagę konkurencyjną i koniec końców – przynosi oszczędności.
Trzecim, niemniej ważnym aspektem, jest innowacyjne menu. Czasy, kiedy kawiarnie oferowały kilka podstawowych rodzajów kaw już dawno za nami. Dziś na popularności zyskują kawowe napoje i autorskie receptury stworzone przez profesjonalistów. Sezonowość w menu jest koniecznością, aby przyciągnąć klientów i zapewnić im bogate doświadczenia związane z wizytą w kawiarni. W the White Bear Coffee menu opracowywane jest przez doświadczonych baristów i zmienia się aż 4 razy w roku.
Proces otwarcia kawiarni the White Bear Coffee w 2024 roku obejmuje kilka etapów. Pierwszym są rozmowy wstępne, podczas których centrala sieci przedstawi Ci warunki oferty, model biznesowy i poda wytyczne do poszukiwania idealnej lokalizacji.
Następnym krokiem jest ocena wybranego lokalu – sieć sprawdzi jego potencjał, aby zminimalizować ryzyko związane z wyborem lokalizacji. Na tym etapie można już oszacować koszty adaptacji. Jeśli lokal spełni wymagania, podpisujemy umowę i rozpoczynamy pracę nad otwarciem Twojej kawiarni!
Trzeci etap drogi to remont prowadzony na podstawie kompleksowego projektu wnętrza i wyposażenia. Na kilka tygodni przed otwarciem ruszamy także z działaniami w mediach społecznościowych oraz rekrutacją pracowników.
Miesiąc przed planowanym otwarciem rozpoczynamy cykl szkoleń baristycznych, które odbywają się w białostockiej palarni the White Bear. Szkolenie biznesowe przechodzą także właściciele i managerowie kawiarni.
W ostatnim tygodniu ekipa szkoleniowa przenosi się do nowo powstałego lokalu, by tam szlifować umiejętności pracowników. Finałem jest dzień otwarcia, poprzedzony intensywnymi działaniami w mediach społecznościowych.
Koszty inwestycji uzależnione są w głównej mierze od stanu lokalu, na który zdecyduje się franczyzobiorca. Remont stanowi bowiem największą część budżetu. Szacowana kwota to:
15.000 zł – licencja the White Bear Coffee
15.000 zł – trzytygodniowe szkolenie dla baristów, managerów i właścicieli
100.000 zł – inwestycja + koszt remontu
Stała opłata franczyzowa to natomiast tylko 2.500 zł miesięcznie.
Chcesz otworzyć z nami własną kawiarnię? Czekamy na Twój telefon! Chętnie opowiemy Ci więcej szczegółów na temat oferty franczyzowej the White Bear Coffee.