Wielu z nas marzy o prowadzeniu własnej kawiarni. Jednak brak doświadczenia w gastronomii często działa jak hamulec, powstrzymujący przed realizacją tego marzenia. Historia Marzeny i Wiktorii, które zdecydowały się otworzyć franczyzę the White Bear Coffee w Szczecinku dowodzi, że przy odpowiednim wsparciu taka droga jest jak najbardziej możliwa.
Marzena, która mimo braku doświadczenia w branży gastronomicznej ma za sobą lata prowadzenia własnego biznesu, od początku wiedziała, że chce skorzystać z gotowego formatu i konceptu. Razem z Wiktorią zaczęły poszukiwania odpowiedniej sieci franczyzowej, która pozwoliłaby im spełnić marzenie o własnej kawiarni.
The White Bear Coffee przykuło ich uwagę jako koncept wyróżniający się na rynku franczyz. Po kilkukrotnym natknięciu się na informacje o sieci w internecie, zdecydowały się dowiedzieć więcej. To, co je zainteresowało, to przede wszystkim odmienność konceptu – nietuzinkowe podejście i spójna, przyciągająca uwagę marka.
– Spodobało mi się to, że jesteście tacy inni. Sam koncept był bardzo przyciągający, nietuzinkowy – wspomina Wiktoria początki zainteresowania marką The White Bear Coffee.
Aby podjąć ostateczną decyzję, Marzena i Wiktoria postanowiły osobiście odwiedzić kawiarnie sieci w Białymstoku. Dla Marzeny kluczowy był test jakości produktu – pierwsza degustacja kawy.
– Powiedziałam Wiktorii, że to będzie decydujące. Muszę spróbować kawy – jeżeli kawa mnie zauroczy, to będzie to – opowiada Marzena.
Już po pierwszym łyku espresso wiedziała, że to jest to, czego szukały. Tak rozpoczęła się ich przygoda z the White Bear Coffee.
Tym, co najbardziej zaskoczyło przyszłe franczyzobiorczynie podczas pierwszej wizyty, były autentyczność i otwartość osób stojących za marką. Mimo prowadzenia dużej firmy, właściciele sieci pozostali przystępni i nastawieni na budowanie relacji z nowymi partnerami biznesowymi.
Zapytane o to, co stanowi „DNA Miśka”, Marzena i Wiktoria wskazują na całokształt doświadczenia: atmosferę, gościnność, zapach kawy, produkty i design kawiarni. To właśnie dbałość o każdy detal i szczegół stanowi o wyjątkowości marki i jest fundamentem jej sukcesu.
Jednym z kluczowych elementów, który przekonał Marzenę i Wiktorię do współpracy z the White Bear Coffee, jest szczegółowo zaplanowany proces otwarcia nowej kawiarni. System pracy rozpisany krok po kroku, tydzień po tygodniu pozwala nawet osobom bez doświadczenia w branży sprawnie przejść przez wszystkie etapy przygotowań.
Największym zaskoczeniem dla nowych franczyzobiorczyń było odkrycie, jak złożonym procesem jest prowadzenie kawiarni. Początkowe wyobrażenie o „czterech ścianach i tyle” szybko zweryfikowały szkolenia, podczas których poznały mnogość aspektów związanych z funkcjonowaniem lokalu i budowaniem biznesu kawowego.
Stałe wsparcie ze strony sieci to jeden z najważniejszych elementów modelu franczyzowego the White Bear Coffee. Franczyzobiorcy mogą liczyć na ciągły kontakt i pomoc ze strony centrali, co znacznie ułatwia proces otwarcia i prowadzenia kawiarni.
Szczególnie doceniana jest rola menedżera sieci, Łukasza, który odpowiada za koordynację procesu otwarcia. Jego proaktywne podejście i gotowość do pomocy w najtrudniejszych momentach stanowią nieocenione wsparcie dla nowych partnerów biznesowych. Niezależnie od problemu, zawsze można liczyć na jego profesjonalne wsparcie i inicjatywę.
The White Bear Coffee przykłada ogromną wagę do szkoleń franczyzobiorców i ich zespołów. Tydzień intensywnych zajęć w Białymstoku pozwala poznać wszystkie aspekty prowadzenia kawiarni – od sztuki parzenia kawy, przez obsługę gości, po zarządzanie lokalem.
– Będąc na szkoleniu, mój tok myślenia obrócił się o 180 stopni. Wyjechałam totalnie z inną głową – przyznaje Wiktoria, opisując przełomowy moment w swoim podejściu do biznesu kawiarnianego.
Rezultaty tych szkoleń są widoczne gołym okiem. To, co dla pracowników zaczynało się jako „zwykła praca”, szybko przekształca się w prawdziwą pasję. Odkrywają oni świat speciality coffee, uczą się o procesach palenia ziaren, metodach parzenia i tworzenia wyjątkowych doznań kawowych dla gości.
Co istotne, szkolenia nie ograniczają się do teorii. Pracownicy mają okazję pracować w działających kawiarniach sieci, co pozwala im na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i zobaczenie, jak cały system funkcjonuje w rzeczywistości. Ta praktyczna część szkolenia okazuje się być najbardziej przekonująca i motywująca dla całego zespołu.
Zapytane o to, na co będą zwracać największą uwagę jako właścicielki, Marzena i Wiktoria wskazują przede wszystkim na gościnność i jakość. To te dwa elementy stanowią fundament doświadczenia, które chcą oferować swoim gościom. Szczególnie jakość jest aspektem, któremu zamierzają poświęcić szczególną uwagę, dbając o to, by każdy produkt serwowany w ich kawiarni spełniał najwyższe standardy the White Bear Coffee.